Škola, kde se každý žák cítí bezpečně a kde může zažít úspěch.
PILÍŘE VIZE
PŘÁTELSKÉ PROSTŘEDÍ
Snažíme se vytvářet bezpečné prostředí, pečovat o harmonické vztahy a být přátelští k sobě
navzájem, k žákům, k rodičům i svému okolí.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):
- otevřeně spolu komunikujeme a chováme se k sobě s respektem a úctou
- věříme, že úsměv a pozitivní nálada jsou klíčem k dobrým vzájemným vztahům
- respektujeme stanovená pravidla (školní řád, třídní pravidla, žákovské a učitelské desatero)
- příkladné chování a jednání umíme ocenit, naopak na jakékoliv projevy nevhodného chování
a jednání bezodkladně reagujeme a nabízíme odbornou pomoc (školní poradenské
pracoviště) - budujeme školní komunitu pořádáním formálních i neformálních akcí (např. třídní schůzky,
dny otevřených dveří, rodičovské kavárny, Vánoční jarmark, Letní slavnost)
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
Respektujeme jedinečné potřeby každého žáka a účelně rozvíjíme jeho potenciál.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):
- snažíme se rozvíjet žákovskou autonomii, usilujeme o to, aby si žák své učení řídil
- učitelé pravidelně reflektují svoji výuku s ohledem na rozvoj potenciálu každého žáka
- dlouhodobě nemocným žákům a žákům ohrožených školním neúspěchem nabízíme
doučování - talenty motivujeme nabídkou zapojení do školních výzev, projektů, soutěží a olympiád
- vedle sumativního používáme i formativní přístup v hodnocení, který lépe zrcadlí pokrok žáka
v jeho učení
AKTIVNÍ UČENÍ
Učíme žáky kompetence pro život v 21. století, rozvíjíme jejich tvořivost, kritické myšlení,
komunikační dovednosti a týmovou spolupráci.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):
- nezávislým a přemýšlivým čtenářstvím ve všech předmětech se u žáků snažíme rozvíjet
kritické myšlení - podporujeme badatelsky orientovanou výuku, ověřování hypotéz skutečnými experimenty
- uplatňujeme daltonské principy (samostatnost, spolupráce, zodpovědná svoboda), které
stimulují žáka, aby se stal aktivním účastníkem svého učení - využíváme vzájemné učení mezi žáky
- součástí školního vzdělávacího programu jsou různé projekty, exkurze, terénní cvičení
OSOBNOSTNÍ VÝCHOVA
Vychováváme samostatné, respektující, podnikavé a zodpovědné mladé lidi.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):
- do školních osnov na druhém stupni jsme zařadili předmět Osobnostní a sociální výchova
- podporujeme žákovskou iniciativu a aktivismus (např. žákovský parlament, participativní
rozpočet) - pro nově vzniklé třídní kolektivy organizujeme adaptačním prožitkové výjezdy
- snažíme se vést žáky k dobrovolnictví, rozvíjet u žáků potřebu pomáhat druhým měnit svět k
lepšímu - realizujeme extrakurikulární projekty s přesahem na místní komunitu (např. sázení stromů)
PROFESIONALITA
Snažíme se být profesionály ve svém oboru, sdílíme své zkušenosti a společně se
vzděláváme.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):
- plánujeme a vyhodnocujeme svůj profesní rozvoj i rozvoj celé školy s ohledem na cíle/pilíře
vize - budujeme ve třídě klima, v němž lze dosahovat náročných vzdělávacích cílů
- jsme učící se komunita – vzájemně se inspirujeme, sdílíme své zkušenosti, společně
plánujeme učení, otevíráme si vlastní hodiny, dáváme si zpětnou vazbu - vedeme semináře, lektorujeme na konferencích, jsme členy různých profesionálních
platforem (Oblastní a krajské metodické kabinety, Učitelská platforma) - využíváme pro svůj profesní růst pomoci externích pedagogických odborníků