Vize školy

Škola, kde se každý žák cítí bezpečně a kde může zažít úspěch.


PILÍŘE VIZE


PŘÁTELSKÉ PROSTŘEDÍ

Snažíme se vytvářet bezpečné prostředí, pečovat o harmonické vztahy a být přátelští k sobě
navzájem, k žákům, k rodičům i svému okolí.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady): 

  • otevřeně spolu komunikujeme a chováme se k sobě s respektem a úctou
  • věříme, že úsměv a pozitivní nálada jsou klíčem k dobrým vzájemným vztahům
  • respektujeme stanovená pravidla (školní řád, třídní pravidla, žákovské a učitelské desatero)
  • příkladné chování a jednání umíme ocenit, naopak na jakékoliv projevy nevhodného chování
    a jednání bezodkladně reagujeme a nabízíme odbornou pomoc (školní poradenské
    pracoviště)
  • budujeme školní komunitu pořádáním formálních i neformálních akcí (např. třídní schůzky,
    dny otevřených dveří, rodičovské kavárny, Vánoční jarmark, Letní slavnost)

INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
Respektujeme jedinečné potřeby každého žáka a účelně rozvíjíme jeho potenciál.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady): 

  • snažíme se rozvíjet žákovskou autonomii, usilujeme o to, aby si žák své učení řídil
  • učitelé pravidelně reflektují svoji výuku s ohledem na rozvoj potenciálu každého žáka
  • dlouhodobě nemocným žákům a žákům ohrožených školním neúspěchem nabízíme
    doučování
  • talenty motivujeme nabídkou zapojení do školních výzev, projektů, soutěží a olympiád
  • vedle sumativního používáme i formativní přístup v hodnocení, který lépe zrcadlí pokrok žáka
    v jeho učení

AKTIVNÍ UČENÍ
Učíme žáky kompetence pro život v 21. století, rozvíjíme jejich tvořivost, kritické myšlení,
komunikační dovednosti a týmovou spolupráci.
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):

  • nezávislým a přemýšlivým čtenářstvím ve všech předmětech se u žáků snažíme rozvíjet
    kritické myšlení 
  • podporujeme badatelsky orientovanou výuku, ověřování hypotéz skutečnými experimenty
  • uplatňujeme daltonské principy (samostatnost, spolupráce, zodpovědná svoboda), které
    stimulují žáka, aby se stal aktivním účastníkem svého učení
  • využíváme vzájemné učení mezi žáky
  • součástí školního vzdělávacího programu jsou různé projekty, exkurze, terénní cvičení

OSOBNOSTNÍ VÝCHOVA
Vychováváme samostatné, respektující, podnikavé a zodpovědné mladé lidi. 
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):

  • do školních osnov na druhém stupni jsme zařadili předmět Osobnostní a sociální výchova
  • podporujeme žákovskou iniciativu a aktivismus (např. žákovský parlament, participativní
    rozpočet)
  • pro nově vzniklé třídní kolektivy organizujeme adaptačním prožitkové výjezdy
  • snažíme se vést žáky k dobrovolnictví, rozvíjet u žáků potřebu pomáhat druhým měnit svět k
    lepšímu 
  • realizujeme extrakurikulární projekty s přesahem na místní komunitu (např. sázení stromů)

PROFESIONALITA
Snažíme se být profesionály ve svém oboru, sdílíme své zkušenosti a společně se
vzděláváme. 
Jak to konkrétně zařizujeme (příklady):

  • plánujeme a vyhodnocujeme svůj profesní rozvoj i rozvoj celé školy s ohledem na cíle/pilíře
    vize
  • budujeme ve třídě klima, v němž lze dosahovat náročných vzdělávacích cílů
  • jsme učící se komunita – vzájemně se inspirujeme, sdílíme své zkušenosti, společně
    plánujeme učení, otevíráme si vlastní hodiny, dáváme si zpětnou vazbu 
  • vedeme semináře, lektorujeme na konferencích, jsme členy různých profesionálních
    platforem (Oblastní a krajské metodické kabinety, Učitelská platforma)
  • využíváme pro svůj profesní růst pomoci externích pedagogických odborníků